Definicja wpływu społecznego

Definicja wpływu społecznego

Centrum ds. Wpływu Społecznego “Michigan Ross” tak definiuje to pojęcie: “Znacząca, pozytywna zmiana podejmująca istotne społeczne wyzwanie”. Innymi słowy wpływ społeczny oznacza różnicę pomiędzy sytuacją sprzed i po interwencji, pozytywną zmianę

By przekonać się, czy zmiana rzeczywiście nastąpiła, należy ją zmierzyć. Dlaczego tak ważne dla biznesu prospołecznego jest mierzenie wpływu społecznego i jakie jest ryzyko zaniechania tej czynności? Na początek warto podkreślić, że wpływ społeczny jest tym, co powoduje, że zwykła działalność gospodarcza staje się przedsiębiorstwem społecznym. Dowód na to, że dany biznes przynosi społeczeństwu pozytywną zmianę czyni zwykłego przedsiębiorcę przedsiębiorcą społecznym. Zmierzenie wpływu społecznego jest kluczowe, by pokazać potencjalnym inwestorom i partnerom biznesowym, że zaproponowane rozwiązania dobrze funkcjonują. Istnieje spore ryzyko utraty zaufania i wiarygodności wśród beneficjentów, jeśli nie zaprezentuje się skutków swojej pracy. A w końcu najważniejszym argumentem za tym, by mierzyć wpływ społeczny, jest udowodnienie sobie i innym, że zastosowane działania przynoszą pozytywne skutki, a pożądana zmiana idzie w dobrym kierunku.

 

#szkolnafirma#

© 2019 by Inkubator przedsiębiorczości szkolnej. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne