By przekonać się, czy zmiana rzeczywiście nastąpiła, należy ją zmierzyć. Dlaczego tak ważne dla biznesu prospołecznego jest mierzenie wpływu społecznego i jakie jest ryzyko zaniechania tej czynności? Na początek warto podkreślić, że wpływ społeczny jest tym, co powoduje, że zwykła działalność gospodarcza staje się przedsiębiorstwem społecznym. Dowód na to, że dany biznes przynosi społeczeństwu pozytywną zmianę czyni zwykłego przedsiębiorcę przedsiębiorcą społecznym. Zmierzenie wpływu społecznego jest kluczowe, by pokazać potencjalnym inwestorom i partnerom biznesowym, że zaproponowane rozwiązania dobrze funkcjonują. Istnieje spore ryzyko utraty zaufania i wiarygodności wśród beneficjentów, jeśli nie zaprezentuje się skutków swojej pracy. A w końcu najważniejszym argumentem za tym, by mierzyć wpływ społeczny, jest udowodnienie sobie i innym, że zastosowane działania przynoszą pozytywne skutki, a pożądana zmiana idzie w dobrym kierunku.
#szkolnafirma#