Czym jest marketing?

Czym jest marketing?

Mark DiCristina, dyrektor ds. marketingu w firmie MailChimp mawia: “Wszystko jest marketingiem”. Z definicji marketing to proces odkrywania, kreowania i dostarczania wartości satysfakcjonującej grupę docelową i pomagającej generować zyski.

Najogólniej marketing wiąże się z następującymi działaniami:

● Rozpoznanie potrzeb i życzeń klienta;

● Przeanalizowanie (zbadanie) rozmiaru rynku, grup konsumentów i potencjalnego zysku;

● Stworzenie unikatowej wartości produktu i wyszczególnienie jego cech;

● Projektowanie doświadczeń użytkowników;

● Stworzenie i dostarczenie przekazu do konsumentów (promocja, opakowanie);

● Komunikacja publiczna (z klientami, organami władzy, obywatelami etc.) zawierająca “feedback” i współtworzona).

 

#szkolnafirma

© 2019 by Inkubator przedsiębiorczości szkolnej. Realizacja 3W Serwisy Informacyjne